onsdag 2 februari 2011

Teknikens (vid)under

Nej, jag har inte glömt bloggen. Eller de fina människor som läser den. Däremot har min internetuppkoppling hemma fått frispel, och hävdar att varken jag eller min dator finns. Typ. Därmed kan jag inte logga in på nätet. Enligt de klämkäcka meddelanden jag då får via små automatiskt upphoppnade rutor eller via korkad telefonsvarare löses detta enklast genom att jag genast loggar in på nätet. Smart, liksom. Och eftersom mitt liv ser ut som det gör har jag inte en enda kväll sedan problemet uppkom kunnat ringa Felia före 22.00, då deras växel stänger. Fel förresten. I söndags ringde jag före 22. Så där lagom långt före att när jag väl lyssnat på meddelandena om att lösa min brist på uppkoppling genom att koppla upp mot nätet, tryckt 1-2-3-*-# i all oändlighet, sagt mitt telefonnummer samt felet till en röststyrd telefonsvarare och hört den upprepa (hyfsat rätt) och litet annat krafs - då var klockan just 22.00. Varvid jag hör "du kopplas nu vidare till kundtjänst" - piiiiiip - "Kundtjänst har följande öppettider... återkom i morgon".

Teknikens under, var det...

1 kommentar:

Andelieb sa...

Men SUCK!!!! Om du vill känna att du inte är ensam så har jag någonstans ett blogginlägg om när jag skulle boka biljetter på malmö opera. (Måste vara våren 2008 någonstans, mars-april kanske.)Det är också en "underbar" telefonhistoria...