måndag 16 april 2012

Att göra sig själv besviken

Här har varit mycket nu, med Barnets fot och stamrenovering och en massa annat. Under några veckor gav jag upp mitt "äta nyttigare-projekt", men beslöt att efter påskhelgen skulle här kämpas vidare. Det har gått över förväntan bra, trots bakslag när det gäller både fot och renovering och en massa annat trassel. Inte ens den kväll då jag var som mest stressad, arg och ledsen rörde jag chokladen. Och då har vi ändå närmare två kilo här hemma...

Ikväll insåg jag att det verkligen fanns utrymme för litet extra gott. Precis vad som helst lovade jag mig själv, så länge det var något jag var verkligt sugen på. Och här finns att välja på. Ost i massor. Choklad, som sagt. Glass av alla sorter, inklusive äkta gräddglass från Österhagen (grädde, ägg, socker och äkta smaktillsats - bär, saffran, äkta vaniljstång osv...). Saffransbullar. Smågodis. Gott bröd. Massa mumsigt, således. Så, det enda som gällde var att komma på vad jag verkligen, verkligen ville ha.

Och vad var det? Havreflingor. Grova havreflakes med mjölk, och en gnutta (två kryddmått typ) farinsocker. Med alla dessa ljuvligheter ville jag alltså käka flingor! Jag är grymt besviken på mig själv!

Inga kommentarer: