måndag 18 maj 2009

Saker jag längtar efter

Eftersom jag ändå sitter här och tjurar och tycker livet är småsunkigt (migrän och inga pengar och litet allmän trötthet) kan jag lika gärna tjura i skrift. Eller åtminstone skriva ned saker jag längtar massor efter. Inte i någon sorts turordning, men i alla fall...

* Kvällssällskap
* Pizza
* Mjölk till maten
* Mer pengar
* Lasagne
* Kyssar
* Tomatsoppa
* Ost, ost, ost
* Våfflor
* Pannkaka (med massor av hemlagad lingonsylt)
* Sex
* Stekta ägg
* Chili con carne
* Grädde
* En ny lägenhet - eller nya grannar
* Ett nytt huvud
* Hela tänder
* Ohemula mängder godis
* En ny garderob med bara snygga kläder
* Massage - nacke och fötter skriker efter det

Och nej, det är inte särdeles jättesynd om mig, jag är mest tjurig. Och det är ingen större uppoffring att aldrig ha mat med mjölk, ägg eller tomat hemma, för att minimera riskerna att det blir fel mat (och få ett ledset Troll som också vill ha mjölk, ost och stekta ägg). Rent tekniskt skulle jag väl kunna laga maten till bara mig, men det är ärligt talat inte värt det. Med bristen på pengar äts rätterna inte heller ute, och det är ju litet tristare, men överlevnadsbart. En del av ovanstående löser sig säkert med tiden, som ny lägenhet och hela tänder, och tja, i det stora hela tycker jag livet är rätt ok även som det ser ut just nu.

Men det är klart, om det finns någon vänlig själ som kan tänka sig att erbjuda något av det uppräknade vid tillfälle kommer jag ju inte att säga nej. Fast... I vissa fall kommer jag nog att vara mer noggrann med vem som erbjuder det efterlängtade. Jag menar - illa lagade pannkakor är ju ingen höjdare...

1 kommentar:

Evas Svammel sa...

"Ohemula mängder godis"

*fnissar glatt*

Det var länge sedan, om det ens har hänt tidigare, jag hörde någon annan än jag använda ordet ohemul.

Kul!


MÄH!
Varför kan jag inte identifiera mig med mitt namn och min bloggadress här hos dig?
Jag har ju inte något av de alternativen som finns här hos dig.
Det är i alla fall Eva på http://evassvammel.se