lördag 23 januari 2010

Sådant jag glömde i planeringen

Note to self: Kom ihåg vid nästa "inte-sovit-på-två-veckor- och-jobbat-häcken-utav-mig" att planera in litet specialsaker. Såsom extremt migränanfall, ambulans, läkare och nurtifjorton medusiner. Ok?

Så kalaset blev inställt. Och Troll vill vara hos mormor och morfar, så nu är alldeles ensam och grannarna är bortdrivna medelst exorcism (=min arga mamma), i alla fall för stund. Visserligen innebär det att den där bakningen måste fixas i morgon istället (annars får Troll inget fikabröd på kalaset hon ska till), och jobbröjningen får också göras under morgondagen. Men ikväll blir det ostkaka, grädde och hjortronsylt, och en lagom intelligensbefriad film. Gott så.

1 kommentar:

Ann-Sofie Åberg sa...

HÖRRUDUDU!!!! Nu är det du som tar och tar hand om dig själv och sätter stopp för dessa tokigheter så att du inte blir allvarligt sjuk. Det kan väl inte vara rimligt att nån ska behöva jobba så mycket som du gör...? Åh, vad jag blir arg på din arbetsgivare!!!! Blir alldeles orolig här och önskar jag kunde komma och ge dig en kram... Ta hand om dig snälla du och se för guds skull till att få sova lite. Sjukskriv dig ett par dagar (jag vet att det blir illa ekomomiskt men hälsan är viktigare) och ligg hemma på soffan och se halvsunkiga filmer och ta långa, sköna promenader.

KRAM på dig från Ann-Sofie