torsdag 15 mars 2012

Men det BLIR fint. Någon gång...

Stamrenoveringen är i full gång. Badrummet består av tak, golv och väggar, eller i alla fall delar av sådant. Rummet är fullt av hål åt alla håll, vilket ju känns mycket... intressant. Om man vill veta vad grannen säger och gör. Och badrumsdörrar håller vi oss inte med, nej. Vi håller oss inte heller med sådant som ljus i hall och kök, vilket gör det spännande att diska. Sådant görs i pannlampans sken, sedan jag hämtat vatten i trapphuset och värmt med vattenkokaren.

Det är förresten vad jag borde göra nu. Det mest irriterande med stamrenoveringen är att jag inte kan lämna disken till morgonen därpå, för då är köket åter invaderat av byggjobbare, och mitt enda lilla utrymme för diskbaljor finns inte längre ens i tankevärlden.

Men det blir fint, tror jag. I alla fall får vi vackra bänkskivor. Alltid något.

Inga kommentarer: