lördag 3 mars 2012

Retro!

Vi har tittat på film här ikväll, Barnet och jag. (Barnet vägrar att gå under namnet Trollet längre, så det får bli Barnet, i god Barbro Alving-anda). Äntligen har jag hittat en efterlängtad favorit, och Barnet var ense med mig om detta var värt att pröva. Så nu är hon introducerad till den psykedeliska värld jag växte upp med, där hundar stickar tröjor till bläckfiskar, elefanter är musiker, fåglar lär spårvagnsförare att flyga och där inga problem är för svåra att lösa. Inte när professor Balthazar får fundera en stund i alla fall.

1 kommentar:

Kaxiga mamman sa...

Ja! Jag älskade professor Balthazar, är lycklig ägare av en T-shirt i vuxenstorlek med honom på (en present från en förstående make), och när vi hittade filmerna billigt på Maxi i julas köpte vi både volym ett och två. Sedan blev det tre och fyra också, men akta er för fyran, den är en tysk produktion (tror vi) utan tal, med konstiga intriger. Men de andra har gått varma här!