fredag 4 juni 2010

Någon med mig skämta aprillo

I natt var det tyst i huset, så underverkens tid är ännu inte förbi. Jag hade inte ont i kroppen. Rummet var lagom svalt. Jag var nöjd och mätt när jag lade mig. Jag somnade sött. Och tio minuter därefter får Trollet ett astmaanfall. Inget allvarligt, bara den vanliga astmahostan. Men jobbigt för det lilla pyret, som hostar och hostar och hostar. Efter några doser astmamedicin av olika slag somnade hon dock gott, och sov resten av natten, lillgrodan. Det gjorde Trollmor också. I litet drygt fyra timmar. Oh joy.

Men nu undrar jag: Är det en sammansvärjning? Är det ren jävulskap? Eller är jag egentligen kidnappad av marsvarelser/CIA/FOA/ eller annan organisation, som vill se hur långt man kan driva en människa i det alldeles normala livet innan denna människa går bärsärk och börjar bitas?

Inga kommentarer: