söndag 15 mars 2009

En vecka är mer än sju dagar!

Vi har haft semester, Trollet och jag. En alldeles underbar vecka, där vi hann med att verkligen njuta av vår ledighet, på alla möjliga sätt. Just nu är jag visserligen trött, ändå är jag utvilad i själ och sinne. Det skönaste är att jag verkligen känner att jag varit ledig, fri och långt borta. Och egentligen i mycket mer än bara en vecka. På något vis är jag lika utvilad och nöjd som om jag varit ledig i tre veckor, och tillbringat minst en av dem på lyxhotell i något semesterparadis. Ibland är det verkligen kvaliteten som räknas.

Fast nej, förresten. Det skönaste är inte alls att ha varit ledig. Det skönaste är att ha blivit sedd varenda dag i en hel veckas tid. Sedd, synliggjord, levande. Jag har levt en hel vecka. Det behövde jag.

Inga kommentarer: