söndag 29 mars 2009

Trött trollmor tänker till

Jag har förvånats över att jag är så trött på sista tiden. Visst sover jag för litet, men det brukar jag göra, och just nu är det lugnare på jobbet än på evigheter. Men trött är jag, och tycker orken tryter i ett. Men så fick jag litet frågor om vad jag gör mer än jobbar, och om mina fritidsintressen, och efter litet funderade på det tror jag att jag samtidigt kommit på ett svar, som förklarar en aaaning av denna trötthet.

Så här ser alltså Trollmors liv ut, i snabbskiss:
1) Är singelmamma till en aktiv 4½-åring.
2) Jobbar , 80 %, på ett jobb som kräver en hel del, och där vissa kvällar och helger ingår (utan sådant som helgersättning eller kvalificerad övertid...)
3) Är styrelseledamot i en adoptivförening
4) Är redaktör för en liten söt medlemstidning och hjälper till med en annan
5) Är styrelseledamot i en partiförening
6) Har ett par politiska uppdrag
7) Försöker plugga in litet gamla universitetskurser

Hmmmm.... Med den mentala stress jobbet innebär, ett småkrassligt Troll som ställer om kost och har mycket småbehandlingar, samt förvisad till det inre av Sibirien rent socialt... Jag kanske borde se över mitt liv en aning? Och rensa litet, litet grand, kanske?

Och om någon undrar: Nej, jag gör inte allt detta när Trollet är vaket, det mesta förutom jobb görs efter åtta, då småtroll sover sött. Tider med Troll är inget vi rubbar på i onödan - Trollet ville förresten inte gå hem från dagens årsmöte...

1 kommentar:

Kaxiga mamman sa...

Det är ju ofta så att trötthet slår till när det börjar lugna ner sig lite. Jag var till exempel mycket tröttare när Tore började sova hela nätterna, än när han vaknade fem-sex gånger.
Men visst, fritidsaktiviteter verkar du inte sakna...