lördag 29 maj 2010

And they're coming to take me away, ha ha!

http://www.youtube.com/watch?v=hnzHtm1jhL4

Det här är en favorit. En verklig favorit. Och dessutom råkar det vara precis så det känns, just nu.
Grannarna stökar i trapphuset ikväll, rätt oavbrutet. Igår hade någon raring kastat in en vattenballong genom brevlådan, på post och dörrmatta. På jobbet "upplyste" en av kollegerna idag chefen och oss andra om att bara var hen som arbetade på rätt sätt, och att hen minsann försökt lära oss andra, men att vi varken kunde eller ville förstå. En ramsa hen för övrigt kör litet titt och tätt... Var och en små enkla irritationsmoment, men tillsammans känns det som för mycket just nu.

Jag lovar att bli snäll igen om några dagar, och glädjas åt alla underbara vänner jag har, åt världens finaste Troll och åt att solen stundom skiner. Men just ikväll tänker jag sjunga på denna lilla melodeja och få vara trött och arg och less och ledsen. Får jag tjura färdigt kommer jag snart ut på andra sidan. Annars är risken stor att det blir precis som i sången, och jag hamnar på the Funny Farm.

Inga kommentarer: